Buitenlandse reizen

21 oktober 2016
21 oktober 2016,

De buitenlandse reizen voor de vierdejaars leerlingen naar Barcelona, Berlijn, Londen, Parijs en Oostenrijk zitten er weer op – en ze waren weer super geslaagd! De foto’s van de verschillende reizen zijn terug te vinden op de pagina Foto’s. Hieronder een paar verslagen van leerlingen die mee op reis waren:

Buitenlandse reis Oostenrijk 2016
Maandag om half 6 ‘s ochtends moesten we verzamelen bij de Kemmer. Om 6 uur konden we vertrekken richting Oostenrijk.We hadden een leuke groep en leuke docenten, mevrouw Meulendijks, mevrouw Van Thiel, meneer Bel en meneer Van Griensven gingen dit jaar mee naar Oostenrijk. Het was een lange, maar gezellige heenreis, we hebben film gekeken en spelletjes gedaan. Om 7 uur ‘s avonds kwamen we aan bij ons hotel. Daar kregen we de kamers toegewezen en hebben we nog wat spelletjes gespeeld en daarna zijn we gaan slapen.

Dinsdag  hebben we een klettersteig gedaan, dit is een klimparcours langs de rotsen, we hadden een mooi uitzicht over de bergen. Daarna gingen we klimmen en abseilen, ‘s avonds hebben we nog een bingo gedaan. Woensdag hadden we een high rope parcours gedaan, daarna hebben we gemountainbiked richting ons hotel, dit was heel leuk.  Daarna zijn we nog met de bus naar de rodelbaan gereden en daar moesten we 3 kwartier de berg oplopen om bij de rodelbaan te komen. Toen we boven waren gingen we met de rodelbaan naar beneden en daarna weer naar ons hotel, ‘s avonds hebben we een nog een quiz gedaan.

Donderdag moesten we al vroeg opstaan en zijn we naar de bestemming van de hike gegaan, daar gingen we wandelen naar de gletsjer met een gids, het was helaas te mistig om de gletsjer te zien maar we hebben wel in de sneeuw kunnen wandelen. Daarna zijn we weer terug gewandeld naar de bus en zijn we naar het hotel gereden, daar hebben we de koffers gepakt en gegeten en toen zijn we ‘s avonds weer vertrokken richting Oirschot, we hebben de hele nacht door gereden en ‘s ochtends om half 7 waren we weer in Oirschot.

We hebben een hele leuke, gezellige reis gehad!  Groetjes Joyce en Sander.

Barcelonareis 2016
Ik vond het een te gekke reis, echt geweldig. Alles was zoooooo mooi! Voor de kerk en het park. Ik zal het pretpark nooit meer vergeten, ik heb daar heel erg kunnen lachen met mijn vriendinnen en er waren kei leuke achtbanen. Het hotel was makkelijk en gezellig, het weer geweldig. De busreis wel leuk maar lang, gelukkig heb ik nog wel wat kunnen slapen in de bus. Ik zou er zo nog een keer heen willen!
Bente

Ik vond de reis echt heel leuk veel mooie plekken gezien. Veel lol gehad! Ik vond eigenlijk alles heel leuk kan niet kiezen, maar voor volgend jaar zeker het pretpark in het programma laten, want dat was wel echt heel leuk. De busreis vond ik goed gaan, de bus zelf zelfs heel chill. Het weer was heel fijn. Bedankt voor de reis het was super leuk!
Anna

Barcelona was echt super! Ik vond het pretpark wel echt leuk en het stadion menus groot. Ik was best verbaasd over de Ramblas want ik dacht dat er meer was, maar tegenover bij de haven vond ik het wel heel leuk. Ook heb ik met iedereen kei hard gelachen tot huilen en pijn toe! Het hotel was best luxe vond ik, maar het eten vond ik minder. Daarom was ik iedere avond met vriendinnen naar de supermarkt gegaan en het eten dat we kochten hebben we op het balkon opgegeten. Het weer was kei lekker! Ik zal het stadion en vooral de gezelligheid nooit vergeten, we hadden het super leuk. Het was een top reis naar Barcelona!
Daimy

Ik vond het echt super leuk in Barcelona. Dit is echte voor herhaling vatbaar. Ik vond de busreis helemaal niet erg want ik heb veel gelachen. Het hotel vond ik heel mooi, ook het gebied er om heen. Ik zal alles nooit vergeten, want ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad! Mijn top 3 is toch wel PortAventura, de Ramblas en de Sagrada familia.
Esther

Berlijnreis 2016
Dhr. Fonken (begeleider):  Dit jaar gingen we met 24 jongens richting Berlijn. Geen meiden in de groep? We vroegen ons af hoe dat zou zijn.
Maandag dikke pech: we kwamen in een flinke file terecht en kwamen daardoor pas heel laat aan in Berlijn. Werd er gemokt? Nee, de mannen ondergingen de vertraging gelaten.
Woensdagochtend bezoek Sachsenhausen. Het regende pijpenstelen. Werd er gemokt? Nee, de regen deerde de mannen niet.
Gelukkig zijn de andere reisonderdelen feilloos en zonder regen verlopen. We hebben de stad verkend en de oudste dierentuin van Europa bezocht. We hebben de geschiedenis gezien maar ook het moderne Berlijn beleefd. In de Dungeons lekker gegriezeld en genoten van het optreden van de Bluemen Group. De discoavond op woensdag was zeker ook één van de hoogtepunten. Kortom een zeer geslaagde Berlijnreis met als absolute hoogtepunt…. de 24 mannen. Jongens heel erg bedankt:  Jullie hebben ervoor gezorgd dat we een relaxte, gezellige , leuke, TOP reis hebben gehad.

Het was super gaaf. De file vond ik minder. Het bezoek aan Sachsenhausen vond ik heel interessant en indrukwekkend om te zien.
Jordy

Ik vond het heel leuk, maar volgende keer kunnen jullie de file wel weglaten! Een van de leuke dingen vond ik de Bluemnen Group en de Dungeons. Ook de dierentuin was gaaf. Ik wil ook nog even zeggen dat het vooral een hele leuke groep was.
Loek

Ik vond het super. Behalve de file en de regen.
Floris

Ik vond het heel erg leuk. Ik vind Berlijn een mooie stad.